Frågor och svar

Våra vanligaste frågor och svar. Om du inte hittar den fråga du söker, tveka inte att Kontakta oss
  • Vad är SchoolParrot?
    SchoolParrot är en omdömesplattform för skolor och utbildning. Skolor kan om de vill hantera sin skola genom sin kontrollpanel när de registrerar sig. Där finns flertalet bra funktioner för att skolan ska lyckas med omdömen online.
  • Varför ska min skola använda SchoolParrot?
    Tusentals elever och vårdnadshavare letar efter information om skolor varje dag på SchoolParrot. Er skola kan då aktivt samla in omdömen och hantera bilden och informationen av er skola.
  • Kan jag ta bort omdömen?
    På SchoolParrot kan skolor ej ta bort omdömen. De har genomgått vår valideringsprocess och är redan godkända. Om man hittar omdömen som upplevs bryta mot våra regler så kontakta oss så tittar vi på ärendet.
  • Kan jag redigera uppgifterna på min skola?
    Självklart, allt går att redigera så länge du har tillgång till er skola via kontrollpanel. Registrera er skola så kommer ni får en genomgång av plattformen.
  • SchoolParrot har felaktiga uppgifter?
    Det kan hända att vi har fel på våra uppgifter ibland. Vi hämtar data från flertalet ställen på internet och om data exempelvis inte är uppdaterad på ett ställe så är det möjligt att vår information inte stämmer heller. Men det är enkelt att fixa och redigera.
  • Kostar SchoolParrot något?
    SchoolParrot kostar från 495 kr/mån till 1495 kr/mån beroende på skoltyp.
  • Kan vår skolan svara på omdömen?
    Ja, er skola kan svara på omdömen i er kontrollpanel. “Svar från skolan” står det då.
  • Vem har skrivit omdömen på min skola?
    Alla användare och omdömeslämnare är registrerade användare hos SchoolParrot. Vi tittar på trovärdighet, användare och uppgiftslämnaren överlag. Alla omdömen är godkända av SchoolParrot teamet vilket innebär att vi läser igenom dem för att se att de inte bryter mot våra regler samt är validerade riktiga användare.
  • Hur får jag fler omdömen om min skola?
    I vår kontrollpanel finns en inbjudningsfunktion där ni bjuder in elever, vårdnadshavare, deltagare eller personal. Använder man den funktionen blir även omdömen markerade som validerade vilket höjer trovärdigheten av det enskilda omdömet.
  • Hur stiger mina Google sökresultat av SchoolParrot?
    Det enkla svaret är att ju fler omdömen er skola har desto mer synlig blir den i sökningar på Google. Det beror på att omdömen är unik text och sannolikheten ökar ju fler unika texter och ord som skrivs om er skola, att Ni rankar högre i Google. Efter X antal omdömen syns också era omdömen i er Google My Business om ni har det för er skola.