Omdömen

2.1
Baserat på 20 omdömen och 160 svar
0
0
0
0
0
"Önskar jag kände till denna sida när jag själv skulle välja skola"
Lisa, förälder
"Äntligen kan man ta del av andra elevers åsikter helt transparent"
Fredrik, elev
Få tillgång till allt nedlåst innehåll - Endast tillgängligt på SchoolParrot
1 månad
29kr
Första månaden. Sedan 49kr / månad
1 år
199kr
Mest prisvärdFörsta året. Sedan 399kr / år

För skolor och skolpersonal

Arbetar du som rektor eller personal inom skola? Ta kontroll över din SchooParrot profil. Klicka här
Föredetta elev
8 jun 2026

För ens pyskiska hälsa

Jag är en före detta elev som gick i skolan. Den här skolan har förstört mig: mycket hög press på eleverna, så pass snabbt att man inte hinner med. Det leder till att man tappar fokus och blir långsam med t.ex. Inlämningar och uppgifter. Vissa lärare är rent av elaka och gömmer sig verkligen inte. Maten är helt värdelös(läs matsedeln). Jag har kommit ur denna skola med dåliga psykiska problem p.g.a. mobbningen som aldrig tar slut, inga åtgärder mot de skyldiga. Om du vill att ditt barn ska må bra och ha en ljus framtid, håll då barnet så långt ifrån Gröndalsskolan och dess personal som det mänskligt går!!
Föredetta elev
8 jun 2026

Gå inte i denna skola

När jag började i 7an hade jag förväntningar om att få utmärkta betyg och få bra lärare. Men efter ett halv år så blev lärarna aggressiva de kunde slå dörrar dörrar på folk, göra obehagliga blickar i korridoren, låsa ut en när man kom lite sent. I korridorerna skriker barn varje sekund ingen vuxen bryr sig och de sker även bråk varje dag och de vuxna kommer inte. Man blir oskyldigt anklagad för olika saker som hänt även fast man inte har något med det att göra. I 8an blev jag självmordsbenägen av att gå i denna skola. Maten är dessutom inte god, det stod en gång att det skulle vara kycklingbröst sedan när man äter så är det kycklinglever. I 9an ville jag verkligen höja mig i många ämnen, jag var i skolan varje dag och gjorde jättebra ifrån mig, men ändå så klagade lärarna på mig. Vissa lärare betygsätter på universitetsnivå, hade en lärare som sa att en uppgift jag hade gjort var på D nivå medans andra säger starkt A.
Det har skett flera situationer då lärare har skrikit på mig över saker jag inte varit inblandad i. När man går förbi korridorerna i skolan så kommer man se elever som kastar mat på golvet, elever som kör kull, slagsmål, mobbning. Och min största fråga är hur den här skolan ens får vara öppen.
Personal
20 jun 2025

Omdöme Gröndalsskolan

Urusel arbetsmiljö. Hög arbetsbelastning med ständiga vikariat för frånvarande kollegor.
Sektliknande ledning som använder sig av härskartekniker.
Föredetta elev
26 maj 2025

Börja INTE här

Skitdålig skola som inte alls ger elever vad de behöver förutom lunch vilket som säkert inte är bra längre. De ger heller något stöd alls för folk med diagnoser
Förälder / Vårdnadshavare
29 sep 2024

Mobbing skola

Hemsk skola som inte tar mobbing på allvar! Pedagoger som står med sina mobiler hela tiden och ryggen vänd min lilltjej hann gå 2 veckor i förskoleklass på dem 2 veckorna var hon med om flera kränkningar en unge som spottade på hennes hår och sparkade henne och en annan äldre flicka som tog strypgrepp med ett hopprep och fryste ut henne från att vara med o leka fruktansvärt ställe personalen på skolan nämde inget fick höra det själv från mitt barn vid hämtning ringde då polis o anmälde och krävde förflyttning till annan skola snarast vilket skedde kort efter. Efter händelsen som gett min unge trauma.. SÅ har VI inte mottagit en enda ursäkt ifrån gröndalsskolan varken från personal eller rektor ett samtal ordnades där fröknarna mest satt och skröt om vilken "fin" kamratvänlig skola det är. Kändes som ett hån med tanke på vad som nyss hade hänt. Nu går mitt barn på en bättre skola i kommunen men då gröndalsskolan kmr att vara det enda gymnasiet i nynäs så kmr vi att lämna nynäshamn innan dess det finns ingen framtid för barn i denna kommun med en sådan dålig skola.
Förälder / Vårdnadshavare
9 nov 2022

Bra skola

Jag ser alla dåliga kommentarer från elever och blir ledsen att skolan gett den känslan till sina elever. Jag har just nu två barn, den ena i lågstadiet och den andra i högstadiet och känner att dom blir bra omhändertagna i skolan, att kuratorn är underbar och att när dom behöver stöd så får dom det. Skolgården och skolans inre miljö är inte den trevligaste dock men lärare fritidspedagoger är fantastiska :)
Föredetta elev
6 nov 2022

Hemskt

Extremt dålig skola. Oerhört mycket mobbning och lärarna är hemska
Elev
25 apr 2022

Dåligt

Ej utbildade lärare.

Språk lärarna är inte ens själva ursprungliga för det språk dom lär ut.

Mobbing tas inte på allvar.

Betygen bedöms inte rättvisst.
Elev
21 jan 2022

hemsk skola

Skolan är väldigt dåligt främst lärarna. Ingen bra miljö, väldigt sunkigt. Skyhöga krav på eleverna, jag har tappat all motivation. Inga lärare kan sitt jobb utan förlitar sig på att eleverna klarar sig själva. Om du vill tappa all kämpglöd och få en riktigt dålig framtid rekommenderar jag denna äckliga skola.
Elev
14 jan 2022

sämst

sämsta skolan sedan 90 talet den borde stängas
Förälder / Vårdnadshavare
21 okt 2021

Rekommenderar ej

Min son går där men önskar verkligen att jag satt honom i en annan skola.
Det värsta jag vet är när man inte tar mobbning på allvar! Skolgården är katastrof. Jag förstår att låg/mellanstadieeleverna blir uttråkade på rasterna. Det finns ju inte mycket roligt för dom.
Elev
18 aug 2021

Rekommenderar inte

Asså bara nej, värsta skolan jag gick på.
Föredetta elev
14 dec 2020

Rekommenderar ej

Kan faktiskt inte rekommendera. Skolan tar varken mobbing eller psykisk ohälsa på allvar.
Föredetta elev
14 dec 2020

Inte jättebra

Gick där från 7an till 9an. Väldigt dåliga på att ta mobbing och psykisk ohälsa på allvar.
Elev
14 dec 2020

Rekommenderar inte

Tycker inte skolan är något bra. Koratorn, lärarna, mobbning, och bara lärarna som inte har någon bra utbildning.
Förälder / Vårdnadshavare
26 aug 2020

Gröndal skolan

Tyvärr dålig skola. Tar inte tag i mobbning eller barn med särskilda stöd får inget stöd.
Elev
21 dec 2019

Ganska dålig fast de finns värre

Gått här från F-9 o skolan e typ sämst fast endå inte, de enda riktigt dåliga är kuratorn
Elev
18 dec 2019

Skolan är bra

Bra skola hittar många kompisar
Elev
11 sep 2019

Gillar skolan

Har fått världens underbaraste lärare som hjälper en när man behöver hjälp och har fasnat. Jag tycker även om dom andra lärarna och dom är jättetrevliga!. Snälla klasskompisar och bra arbetsmiljö!
Elev
10 sep 2019

Skolan är bra

Har fått världens bästa lärare och hon hjälper verkligen en

Om SchoolParrot

  • SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare.
    Läs mer om SchoolParrot och företaget
  • Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren.
    Läs vår policy för omdömen