Först vill jag bara säga att det är jättetrevlig och stöttande personal. Till och med rektorn engagerar sig väldigt mycket med eleverna. De flesta lärarna försöker verkligen sitt bästa för att få undervisningen att kännas lite roligare och gör sitt bästa för att stötta elever som behöver lite extra hjälp. Dock så händer det att vissa lärare inte alltid försöker engagera alla elever inom arbetet. Vad jag vet så har alla lärare heller inte special utbildning, men de försöker ändå sitt bästa att hjälpa dom som behöver extra stöd.
Det har förekommit mobbning på skolan, men jag har märkt hur det har blivit mindre med åren vilket tyder på att alla på skolan försöker motverka det så gott det går.
Gällande skolmaten så är det inte den bästa, inte stort utbud på grönsaker och inte heller så näringsrik, bra kvalité eller jättegod mat , men man kan alltid ta med egen mat eller få pannkakor eller nudlar på skolan. Skolan har stor plats för komprimisseringar gällande maten vilket är bra.
Den här skolan har verkligen hjälpt mig förstärka mina studier. Den är inte helt felfri förstås, men den är väldigt bra om du har extra behov av stöd. 4.8/5
Personal som rektorer och särskilt kuratorer agerar oprofessionellt och verkar leva i en fantasibubbla. Genom denna verklighetsbild orsakar de problem för andra, särskilt för föräldrar.
De kan inte göra rätt, eftersom det finns tydliga brister i deras kompetens och kunskap. Särskilt allvarligt är att de saknar tillräcklig förståelse för hur man skapar rätt miljö för barns utveckling.
I stället för att använda rätt insatser och stöd riskerar de att agera på ett sätt som inte gynnar barnen. Barn med diagnoser får inte alltid den vägledning och det stöd de behöver för att utvecklas och hitta rätt i samhället.
Barn i tidig ålder, särskilt de som har svårt att hantera sociala situationer, ska inte hamna i kontakt med polisen. Det är ett misslyckande från de vuxnas sida när det sker.
Skolan får hamna på riktigt inspektion för deras brister.
INGEN av denna skolas lärare har mer än vanlig lärarutbildning.. dvs INGEN av dem har utbildning för att undervisa barn/ elever med särskilda behov ..väldigt dåligt tycker jag då det är en RESURSSKOLA för barn m särskilda behov
Svar från Kunskapsskolans Resursskola
Hej,
Vi känner inte igen den bild du har av skolan, vi har ett starkt elevhälsoteam som består av specialpedagog, speciallärare och socialpedagog samt kurator, skolsköterska och syv. Skolans samtliga lärare och medarbetare får kontinuerlig kompetensutveckling för att lära sig mer om hur man undervisar barn med särskilda behov, bland annat inom npf, tillgänglig lärmiljö, språkstörning, differentiering och problematisk skolfrånvaro. Utöver det får medarbetarna också handledning från både skolans elevhälsoteam samt extern psykolog. Du är välkommen att kontakta skolans rektor om du har frågor eller vill ge ytterligare återkoppling om din upplevelse av skolan.
INGEN av Denna skolas lärare har mer än vanlig lärarutbildning dvs ingen specialutbildning för att utbilda barn med särskilda behov.. väldigt konstigt då det är en RESURSSKOLA för elever med särskilda behov
Jag tycker att skolan saknar det den utger sig för att ha. Skolan påstår själva att det inte förekommer mobbning eller liknande fast trakasserier, hot och liknande infinner sig varje dag.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen
Det har förekommit mobbning på skolan, men jag har märkt hur det har blivit mindre med åren vilket tyder på att alla på skolan försöker motverka det så gott det går.
Gällande skolmaten så är det inte den bästa, inte stort utbud på grönsaker och inte heller så näringsrik, bra kvalité eller jättegod mat , men man kan alltid ta med egen mat eller få pannkakor eller nudlar på skolan. Skolan har stor plats för komprimisseringar gällande maten vilket är bra.
Den här skolan har verkligen hjälpt mig förstärka mina studier. Den är inte helt felfri förstås, men den är väldigt bra om du har extra behov av stöd. 4.8/5